'Hay que veeer', el rincón donde se guardan pequeñas experiencias compartidas para que el tiempo no las borre de la memoria.

Per que cal no oblidar els petits-grans moments en què escapem de la rutina i aquells amb qui els compartim.

diumenge, 6 d’abril del 2014

El Brull (El Turó de Montgròs)

Data de la sortida 6 d'abril de 2014

Després d’un dissabte esplèndid, el mínim que podíem esperar era un diumenge de sol i llum. La primavera desperta les flors i les nostres ganes de descobrir nous indrets.

Quan passa l'hivern, les flors volen saludar al sol

Una mica mes enllà de Seva arribem a El Brull. No és la primera vegada que hi anem, però no repetirem la ruta. Descobrirem una de nova:  el camí que porta a la muralla ibèrica de Montgròs.
En El Brull, a peu de carretera, a la dreta,  està situada  l’església de Sant Martí. Construcció romànica que data del segle XI.

A l'església de Sant Martí

Un racó de l'església

Però avui hi ha animació a El Brull. Una gran gentada ha vingut caminant des d’Aiguafreda i estan organitzat una botifarrada. En els primers metres del nostre recorregut ens anirem creuant el mes endarrerits dels participants.
I a la part esquerre de la carretera ens trobem amb l’ajuntament. Des d’aquí  vistes immillorables als Pirineus, que brillen amb la seva capa de neu.

Un globus contempla els Pirineus nevats

Una part del camí esta asfaltada i tot i que no és el que més ens agrada, hem de reconèixer que resulta més fàcil.
Comencem a apreciar la privilegiada situació que té El Brull, amb una panoràmica al Montseny.
A la nostra esquerra , entre arbres i matolls podem veure tot el Pla de la Calma.

Vistes al Pla de la Calma

Resulta curiós veure tants indrets en els que ja hem estat, des d’una perspectiva diferent.
Darrera nostre veiem el Matagalls.  Encara recordem la seva pujada.
Una mica més endavant Can Coromines

Can Coromines

Davant nostre, el Tagamanent i molt al fons les muntanyes del Barcelonés

El Tagamanent

Al fons, el Tibidabo

Seguin la nostra caminada, deixem a la dreta la masia de Can Rovira. Construcció que mira directament al Pla de la Calma

Can Rovira

I entre els arbres destaca la torre cel Mas Can Casademunt, exsanatori antituberculós que al 1956 va se adquirit per la congregació de Jesus i Maria

Mas Can Casademunt

Seguim. Deixem a la nostra dreta La Sala, El Boix...

Entre els pins, destaca el blanc de la neu en els cims

I arribem al Turó de Montgròs, on està situada la muralla i la fortificació ibèrica. Envoltada de cingles, ofereix una excel·lent defensa natural per tots els costats, excepte l’oriental.

La muralla

També es conserven les restes d’un complex defensiu utilitzat al llarg de l’època ibèrica i l’edad mitjana que actualment s’està reconstruint.

La fortificació

Des d’aquí es pot veure el Congost i la Serra del Ponent.

Des de la fortificació

I, quan hem arribat a l’objectiu, no queda altre que tornar enrere. La baixada es converteix en pujada i, a mig camí,  el verd del terra ens sedueix

Ens relaxem una estona

Quan el rellotge ens torna a la realitat, recorrem el darrer tram i, com sempre, busquem on fer “la cerveseta” .

El sol sempre troba per on colar-se per enlluernar-nos